söndag 7 augusti 2011

Nya tekniker

Jag läser mycket bloggar, det är så fantastiskt att se så mycket kreativa människor det finns ute i världen, man blir helt lycklig. En dag stötte jag på den här bloggen. Den skrivs av en kvinna som heter Charlotte Lyons, hon är helt makalös på broderi och jag blev såklart sugen på att testa själv.


Det här är mitt resultat, inte riktigt i närheten av hennes alster men ändå färgglatt och ja, helt enkelt glatt. Vi får se om det blir kuddfodral utav det eller om det hamnar som applikation på något annat. Jag vart riktigt sugen på att lära mig fler sömmar eller stygntekniker kanske man kallar det? Så jag lånade hem en bok från biblan. "Brodera, stygn, sömmar och tekniker" av Jytte Harboesgaard, boken ger en bra överblick av vanliga tekniker och tydliga bilder som visar hur man gör.



Hm, hoppas jag hinner börja ta tag i det innan lånetiden går ut...

Tejjan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar