fredag 5 augusti 2011

Delmål uppnått... check!

Virkandet håller i sig, det är ett perfekt tidsfördriv, så avslappnande och det kräver inte mycket. Jag har numer med mig en liten påse med ett par nystan och mitt pennfodral där jag förvarar virknålar och sax nästan överallt. Sitter bredvid barnen när de leker i sandlådan och virkar! Så bra med ett projekt som man kan släppa om man plötsligt behöver rycka in och medla i en fajt om vem ska ha spaden eller formen. Sen kan man fortsätta där man var utan att behöva hålla så mycket koll på maskor. Virka amigurumi, som jag har gjort en del, är mycket svårare på så vis eftersom man hela tiden räknar varv och maskor.


Jag har redan nått delmålet babyfilt så nu siktar jag på vuxenpläd lagom till höst!

Tejjan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar