lördag 31 mars 2012

Kungens kurva

Efter en dag i kungens kurva är plånboken tom men oj vad jag blev rik på fina saker! ;)
Vi startade med frukost på Ikea, det var jag mamman, systeryster och min lilltös, hela tjejligan! Sen tog vi en snabb vända i varuhuset där jag bl. a. plockade upp några saker som jag spanat på. Först den fina fågelbrickan BÄRBAR och sen den nya fina kylväskan SOMMARVIND.

Sedan vandrade vi ner till nya Stoff & Stil butiken, oj, oj, oj, så mycket fina tyger! Inte så mycket pyssel i övrigt som jag kanske hade hoppats på men det kanske bara var bra eftersom det var så otroligt svårt att begränsa sig vid tygval. Tur det finns "Fat Quarters" (tygbitar på ca 45x55cm) så man ändå kunde köpa flera sorter. Förutom de två "Fat Quarters" här på bild samt de två stuvarna vaxduk, en röd med vita prickar och en grön med mönster så köpte jag även en meter av ett super fint tyg med något som liknar gamla klippdockor. Det ska bl. a. bli en kudde som lilltösen beställde. Bild kommer snart!
Sen blev det också tio nystan bomullsgarn i karamelliga färger, ni får vänta och se vad det ska bli. Fortsatt trevlig helg!
/Kram Tejjan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar