måndag 5 september 2011

I love loppis!

Ja i helgen blev det loppis och inte vilken loppis som helst utan den 2km långa loppisen som arrangeras i Aspudden, Stockholm varje år. Det var tokmycket folk, både besökare och utställare, en riktig folkfest! Och vilket härligt utbud, ALLT mellan himmel och jord med riktiga loppispriser. Ja ni märker ju att jag var som en kalv på grönbete. Här kommer bilder på några av fynden.


Tobaksburkar 5:- styck


Blomsterfat/skål/ljuslykta 10:-


Blus 20:-


Topp 20:-


Bambi figur med rörligt huvud 10:-




Ljuslykta 20:- som nog kommer att sprayas rosa eller turkos!

Men det bästa fyndet var nog ändå en barnbok :) Jag har sökt med ljus och lykta efter min och systerysters favoritbok ifrån barndomen. Den säljs inte i bokhandeln längre och trycks inte heller, vad jag vet. Och så plötsligt ligger den där, i en lite trave med andra barnböcker, mitt på ett av loppisborden. "Morris och osynlighetspåsen". Jag ville bara skrika men fick så klart dämpa den impulsen och bara luta mig fram fort som attan och snappa åt mig boken. I en förställt lugn röst frågade jag damen bakom bordet vad boken kostade och hon svarar tio kronor. YEEES!! skriker jag inombords, som skulle kunnat betala typ 150:- men sträcker bara fram en guldpeng och säger -Tack så mycket.



Tejjan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar