lördag 23 juli 2011

Beroende

För en tid sedan gjorde jag ett fynd i återvinningsrummet, någon hade lämnat två stora kassar med garner! Högsta vinsten för mig som är lite snål med pysselmaterial, jag använder helst sådant som jag redan har hemma. Nu har jag börjat virka mormorsrutor. Tanken är att det ska bli en filt. Om det blir en babyfilt eller vuxenpläd får tålamodet avgöra men så här i början är det så skoj att jag inte kan sluta.



Helst vill jag att ingen ruta ska vara den andra lik. Jag vill att det ska vara en explosion av färger, ibland tvingar jag till och med mig själv att kombinera färger som jag egentligen inte tycker om tillsammans!




Efterhand virkar jag ihop dem med garn i olika färger efter beskrivning hos Tipsy Tessie.


Virkbeskrivning på mormorsrutor finns bl.a hos Hemmets Journal!

Tejjan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar